In september 2020 werden er aan het DGG-burgerpanel vragen gesteld over de stichting Villagemarketing Geldrop-Mierlo.
De gemeente Geldrop-Mierlo heeft eind 2018 de Stichting Villagemarketing opgericht. De stichting is voortvarend aan de slag gegaan met het op kaart zetten van de bezienswaardigheden binnen onze gemeente. Zo kennen de kernen Geldrop en Mierlo een rijk textielverleden. De Stichting Villagemarketing probeert dit culturele erfgoed op allerlei plaatsen terug te brengen door middel van het thema ‘’Verweven & Vermaken’’.
De stichting heeft tot doel om de positie van de gemeente beter onder de aandacht te brengen, te versterken en een verbinding te leggen tussen alle verschillende initiatieven die daar nu al op inzetten. In de stichting zitten vertegenwoordigers uit verschillende sectoren, denk hierbij vooral aan cultuur, recreatie en horeca. Door onze gemeente aantrekkelijk te maken voor inwoners en toerisme en dit vooral beter zichtbaar te maken en uit te dragen, krijgt onze gemeente meer publiciteit wat zeker ten goede komt voor onze lokale economie.
De stichting wordt gesubsidieerd door de gemeente voor een periode van vier jaar. Inmiddels is de stichting anderhalf jaar actief.